25 Ocak 2012 Çarşamba

Ör-Sök Bere Hikayesi - Bol Resimli

Böyle kolay ve çabuk biten işleri seviyorum. Yapımı çok basit ve zevkli. Sevgili Nazan'ın buradaki anlatımından esinlenerek ördüğüm bereyi bende kendi görsellerimle açıkladım.
Evde daha önce ördüğüm süveterden artan ipim vadı. 5 numara şişle 50 ilmek yaptım ördüm bitirdim diktim.... ama komple geri söktüm (tam ör-sök oldu :)) ). Çünkü arka kısmı çok bol geldi hoş görünmedi gözüme.
Bende 5 numara şişle 40 ilmek olarak başladım. Bu sayı tam istediğim gibi oldu.
Haroşa olarak ördüm,kendi baş ölçüme göre tam 2 karış oldu.
Bitirirken aşağıda görüldüğü üzere sağdan 15 ilmek kestim. 16. ilmekten itibaren bir ilmeği boşa çıkardım( çok gevşek olacak) ,sonraki ilmeği kestim,bir bir bırak-bir kes olarak sonuna kadar böyle bitirdim.    
Daha yakından görelim. 
Sonra boşta kalan ilmekleri açtım,sağdım,söktüm (nasıl denirse işte)... 
Hepsini sökünce böyle birşey oluyor örgümüz 
Alt kısımı ip geçirerek büzdüm ve iki kenarı tığ ile haroşanın sonuna kadar birleştirdim(iğneyle de dikilebilir). Bu birleşmiş hali. 
Tığ ile gül yapıp, berenin büzdüğüm tepe kısmına diktim. 
Berenin dikişli kısmı,bu kısım arkaya gelecek. 
Oğluşum mankenlik teklifimi kırmadı ve en sevimli haliyle poz verdi  :))
Bu da arkadan görünümü 

34 yorum:

  1. Ellerine sağlık.Şapkanın rengi çok güzel, modeli de bu şekilde çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık. Ben de 50 ilmekten ördüm aynen senin gibi bol oldu. Ama ben sökmeye üşendim duruyor öylece...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emeğime acımam hiç üşenmem sökerim :)) sağolasın

      Sil
  3. Eline sağlık, ben de aynı modeli örüyorum su anda. : ))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım hadi bakalım bitsinde seninkini de görelim

      Sil
  4. canım ellerine sağlık. çok güzel olmuş.bende kızıma örüyorum.ama bitmedi aradaki işlerden dolayı.iyi günlerde kullanman dileğiyle sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Çok güzel oluyor bu modeli çok sevdim. Yeni başladım bu sefer biraz kalın iple bakalım o nasıl olacak

      Sil
  5. vay vay vay bu modeli ilk kez görüyorum yada ilkkez dikkat ediyorum :) Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağolasın pembişim,çok moda bu örnek bu sıralar heryerde,her elde var...

      Sil
  6. Çok güzel olmuş. Ellerinize sağlık. İpin renkleri de harikaymış. Güle güle kullanın :) sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Tuğçe. Bu iple süveter örmüştüm hamileyken giydim bol bol.Kalan ipi de böylelikle değerlendirmiş oldum.Şimdi atkısını da yapıyorum.

      Sil
  7. ellerine sağlık cok güzel olmuş bereniz

    YanıtlaSil
  8. Renk seçimin harika çok güzel olmuş yakışıklıyada çok yakışmış..ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın. Beğenmene sevindim.Yakışıklıdan kocaman öpücük :))

      Sil
  9. Bende ördüm bu bereden çok keyifli oldu.Güle güle kullanın

    YanıtlaSil
  10. Ne kadar güzel olmus..denemek gerek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemeye değer,örmeside kolay.Tavsiye ederim

      Sil
  11. tatlım eline sağlık ama o güzel gözlerin üzerine o yazı oldu mu şimdi
    mankenimize haksızlık :)
    çok tatlı maşallah allah nazardan saklasın...

    bu fikir çook hoş, büyükler için de bob marley tarzı bir şapka modeli harika olur

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oğluşum mankenlik yaptı ama o bereyi ben kendime ördüm zaten. Kız çocuğum olsa kesin aynısından birde ona örerdim ama oğlanlarda biraz abes durur diye düşündüm.
      Çok sağol beğenilerin için canım

      Sil
  12. Çok güzel olmuş. Modelin de süper. :)

    YanıtlaSil
  13. Harika olmuş. Ben de başladım ama sanırım bu ölçüler bana çok geniş olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Banada biraz geniş gibi geldi. İsteğe göre artırılıp-eksiltilebilir tabi.
      Senin ördüğünü de görmek isterim, kolay gelsin.

      Sil
  14. ya gerçekten yapılısını tam anlayamadım ama harıka ilginc birşey olmuş.ilk defa gördüm böyle birşey.Oğlusunuzda bidaha mankenlık yapmasın nazar deger masallah o gozlere:)Blogunuz cok hoş beklerim bende beğenırsnız umarım:)

    http://merveyilldiz.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bol resimli anlatmaya çalıştım ama,bende Nazan ablanın bloğundaki tariften çıkardım..
      Sorma oğluşuma nazar değdi bile :)) Ateşle uğraştım gün boyu,şu an haala takipteyim.(Laf aramızda gözlerini benden aldı). Çok teşekkürler güzel bakışına.
      Hemen geliyorum bloğuna Merve,Sevgiler.

      Sil
  15. Ellerine sağlık, bizim örmediğimiz renk zor kaldı herhalde, kızlarla beraber. Hepsini hediye ettik.
    Tosun Paşam galiba resimdeki, Allah'a emanetim olsun.
    Hanenize huzur, afiyet, sağlık, bereket dolsun.
    ;-) sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Evet oğlumun resmi sağol Ecehan.. Güzel dileklerine teşekkürler. Allah evlatlarımızı esirgesin.

    YanıtlaSil
  17. Çok güzel olmuş,güle güle kullanın. Ayrıntılı anlatım için teşekkür ederim. Ben de yapmak istiyorum. Oğlunuza da maşallah nazar değmesin çok tatlıymış.

    YanıtlaSil
  18. Teşekkürler Nergiz. Çok sevdim ben bu bereleri. Sanırım her renginden örücem :))

    YanıtlaSil
  19. bütün ör sök bere modellerini gezdim neredeyse siz kadar açıklayıcı anlatanını bulamadım valla..çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  20. anlatım için teşekkür etmek istedim size çünkü herkes karşıdakinin bildiğini düşünerek anlatmış ilk defa gördüğüm için bende anlamamıştım sizin ki açıklayıcı olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil